Süt Dişlerinde Kanal Tedavisi

Süt dişleri, çocukların düzenli olarak beslenebilmesi ve konuşmalarının gelişmesi için son derece önemlidir. Alttan gelecek kalıcı dişlere kılavuzluk eden süt dişlerinin çürümeleri ya da erken kaybedilmeleri, kalıcı dişlerin tutunmalarını olanaksız kılmaktadır. Bu nedenle ebeveynler süt dişleri konusunda mutlaka bilgilendirilmelidir. Süt dişlerinin zaten düşeceği, bu nedenle çekilmelerinin hiçbir sakıncasının olmadığı düşüncesi kesinlikle yanlıştır. Sağlıklı bir ağız, süt dişlerinin düzenli bakımı ile mümkündür.

Süt Dişlerinde Kanal Tedavisi
Kalıcı dişlerin kemik içinde oluşması, süt dişlerinin rehberliği ile mümkündür. Süt dişlerine ait kökleri izleyen kalıcı dişler, kemik içine kolayca tutunabilirler. Kalıcı dişler köklenmeye başlayınca süt dişlerinin köklerini eritirler ve onların düşmesini sağlarlar. Bu yer değiştirme olayı kendiliğinden gerçekleşen bir durumdur. Süt dişlerinin çürümesi ağrıya, kızarıklığa ve şişliğe neden olur. Bu durumda kanal tedavisi uygulanmalıdır.

Yetişkinlere uygulanan kanal tedavisi ile çocuklara uygulanan kanal tedavisi farklıdır. Çocuklarda kanal tedavisi yapılırken, bakteri temizliğinden sonra uygulanacak dolgu maddesi, süt dişlerine özeldir. Kök içine enjekte edilen dolgu maddesi kalıcı dişlerin köklerinin gelişmesini sağlarken süt dişlerinin köklerinin erimesi sağlar. Kanal tedavisinden sonra kalıcı dişlerin kökleri gelişirken uygulama bölgesinde kızarma ve şişlik olabilir. Oluşan apseyi doktorun temizlemesi istenebilir. Süt dişleri zamanla düşecekleri için bu şişlik ve kızarıklık da kendiliğinden geçecektir.

Kalıcı dişler uygun boya geldiklerinde ve süt dişleri hala düşmediğinde, doktor süt dişlerini çekebilir. Süt dişlerinde çürüme varsa ve kalıcı dişlerin gelişmesi için henüz erkense, kanal tedavisi yapılması uygun olmayabilir. Yandan çıkacak dişler aradaki boşluğa kayabilir ve şekilsiz bir diş yapısı oluşabilir. Bu durumda kalıcı dişlerin kökleri gelişene kadar süt dişlerini ağızda tutmak en iyi çözümdür.